T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ARDAHAN / POSOF - Halitpaşa Yatılı Bölge Ortaokulu

Rehberlik Servisi

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Rehberlik servisi, ögrencinin gelisimini tüm yönleriyle izler. Problemlerin çözümünde yol gösterir, yönlendirir. Ögrencinin kendini tanimasi, çevresinde kendisine açik olan egitsel ve mesleki firsatlari ögrenmesi, gizli güçlerini gelistirmesi, çevresine uyum saglamasi amaciyla arastirmalar yapar. Okuldaki egitim , ögretimin ve yönetim faaliyetlerinin islevini ve etkinligini artirmaya yönelik çalismalar yapar. Okul - Ögrenci ve Veli arasinda iletişim saglamaya ve isbirligini artirmaya dönük çalismalar yapar.

İlkelerimiz *Gönüllülük:Psikolojik Danışma ve Rehberlik Biriminin verdiği hizmetlerden yararlanmada öğrencilerin gönüllü olması esastır. *Gizlilik:Okul koşullarına uygun bir şekilde gizlilik ilkesi uygulanır. *İşbirliği:Öğrenci ile ilgili konularda tüm personel anlayış, hoşgörü ve işbirliği içinde çalışır. *Güven:Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrenci-psikolojik danışman arasındaki güven ilişkisine dayanır. *Bireyin Değerliliği:Her öğrenci değerli ve önemlidir. *Süreklilik: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinde süreklilik esastır. *Bireyin Özerkliği: Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, öğrencinin kendisine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı ilkesine dayanır. YAPILAN ÇALIŞMALAR BİREYSEL-SOSYAL REHBERLİK ÇALIŞMALARI Öğrencilerimize ve anne-babalara yönelik olarak gerçekleştirilir. Öğrencilerimizle yapılan bireysel görüşmelerimizin amacı, öğrencilerimizin yaşadıkları sorunları giderebilmeleri için gereken çözüm yollarını kendilerinin bulabilmelerine yardımcı olmaktır. Anne babalarla yapılan bireysel görüşmelerin amacı, anne ve babanın kendini ve çocuğunu tarafsız bir gözle görebilmesini, kendine ve çocuğuna en uygun çözümü seçebilmesini sağlamaktır.

EĞİTSEL REHBERLİK ÇALIŞMALARI Grup Rehberliği Etkinlikleri Öğrencilerimizin benlik algılarını geliştirmelerine, duygu ve düşüncelerini paylaşmalarına, problem çözme becerilerini geliştirmelerine, sorumluluk almalarına ve olumlu arkadaşlık ilişkileri geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla grup rehberliği etkinlikleri yapılmaktadır. Grup rehberliği etkinlikleri hazırlanırken öğrencilerin sınıf düzeyleri ve gereksinimleri dikkate alınır. Bu etkinlikler psikolojik danışmanlar tarafından uygulanır. Verimli Ders Çalışma Becerileri Eğitimi Öğrencilerimizin zamanı iyi kullanma, plan yapma, dersi dinleme ve ders çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla uygulanmaktadır. Bu çalışma bireysel ve grup rehberliği etkinliği olarak gerçekleştirilmektedir. Sınav Kaygısı Başarılı olmasını engelleyecek kadar yoğun sınav kaygısı yaşayan öğrencilerimizle sınav kaygısıyla nasıl baş edeceği konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışma bireysel ve grup rehberliği etkinliği olarak gerçekleştirilmektedir. Test, Ölçek, Envanter, Anket Uygulaması Öğrenciyi tanımak ve onun kendisini tanımasını, özelliklerini, ilgi ve yeteneklerini, geleceğe yönelik beklentilerini somutlaştırmasını sağlamak amacı ile çeşitli test, anket, envanter vb. ölçme araçları uygulanır. Bu materyaller sınıf düzeyi dikkate alınarak belirlenir.

MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI Öğrencilerimizin çeşitli meslekler hakkında bilgi sahibi olmalarına, her meslek hakkında olumlu tutum geliştirmelerine, mesleklerin birbirleri ile ilişkilerini kavramalarına, kendi ilgi ve yeteneklerini, sınırlı ve güçlü yönlerini tanıyarak en uygun alana yönelmelerine ve uygun mesleği seçmelerine yardımcı olmak amacıyla yapılan rehberlik çalışmalarıdır. Okulumuzda öğrencilerin meslekleri tanımalarına yardımcı olmak için grup rehberliği etkinlikleri hazırlanır ve çeşitli testler, envanterler uygulanır. Üniversite gezileri düzenlenerek öğrencilerimizin çevresinde bulunan fırsatları tanıması sağlanır. ÖĞRETMENLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR Sınıf öğretmenleri, sınıf rehber öğretmenleri ve branş öğretmenlerimizle öğrenciyi tanımaya yönelik görüşmeler yapılmaktadır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerimizin amacı öğretmenlerimizin tam öğrenmeyi sağlayacak sınıf ortamlarını hazırlamalarına yardımcı olmak ve sınıf içinde çıkacak problemleri çözmesine yardımcı olmaktır. Öğretmenlerimize ihtiyaç duyulduğunda, bilgilendirici dokümanlar hazırlanır ve hizmet içi seminerler verilir. HKAL de ÖGRENCI OLMAK Ögrencilerimizin amaçlarimiz ve ilkelerimiz dogrultusunda kazanmasini hedefledigimiz özellikleri özümseyebilmeleri ve davranisa dönüstürebilmeleri için; 1. Çevresine, topluma ve dogaya duyarli, 2. Kendisini seven, kendisine ve insanlara saygi duyan, çevresiyle uyumlu, 3. Kendi degerler sistemini olusturabilen, 4. Teknolojik gelisme ve isbirligine açik, katilimci, paylasimci ve üretken, 5. Ilgi ve yeteneklerinin farkinda olan, 6. Sosyal, psikolojik ve akademik gelisimine katkida bulunarak egitim, ögretim olanaklarini arastiran, tüm olanaklari degerlendirebilen, uyarilara ve yönlendirmelere açik, 7. Gelisimine ve basarisina engel olacak ortam ve davranislardan kaçan, 8. Davranislarinin sonucunu düsünen, olumsuz davrandiginda sonucuna katlanabilme olgunluguna sahip, 9. Kendi haklarini ve sorumluluklarini bilen, baskalarinin haklarina ve sinirlarina saygili, 10. Üstlendigi sorumluluklari yerine getirmek için sahip oldugu potansiyeli kullanabilen, 11. Insanlarla iletisime açik, kendi düsünce ve duygularini en dogru biçimde ifade edebilen, karsisindaki kisilerin düsünce ve duygularini anlamaya çalisan, uzlasmaci bir anlayisa sahip, 12. Olaylari dogru algilayabilen, sorunlarini dogru tanimlayabilen, problem çözme becerisine sahip, gerekirse ailesi ve PDR birimi ile paylasimda bulunan, 13. Basarili ve doyumlu bir hayat için amaçlar belirleyebilen, bu amaçlara ulasabilmek için duygularini kontrol edebilen ve yönlendiren, 14. Spor, müzik, resim, tiyatro, santranç gibi beceri ve yetenekleri ortaya koyabilecegi, kisiligini pekistirebilecegi kültürel ve sosyal etkinliklerde aktif, 15. Okuldaki kurallari bilen, benimseyen ve geregini yerine getiren, 16. Öz bakimina özen veren, olumlu davranislariyla yasitlarina ve alt siniflardaki ögrencilere örnek olan, ögrenciler olmalari beklenmektedir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.01.2013 - Güncelleme: 13.04.2023 08:36 - Görüntülenme: 2371
  Beğen | 1  kişi beğendi